Θύελλα άνευ προηγουμένου στο ΔΗΚΟ. Τα πέντε σημεία του Μάριου Καρογιάν για κυβέρνηση ευρείας αποδοχής και η διαπίστωση ότι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται υπό τις παρούσες περιστάσεις, προκάλεσαν «τσουνάμι» αντιδράσεων στους κόλπους του κόμματος, με πρωτοκλασάτα στελέχη να αντιδρούν τόσο στη διαλλακτική τοποθέτηση του Προέδρου του κόμματος όσο και στο ενδεχόμενο παραμονής στην Κυβέρνηση.
Μάλιστα, μαζί με τους «γνωστούς άγνωστους» του κόμματος, ι οποίοι εδώ και καιρό εκφράζονται κάθετα εναντίον της παραμονής του ΔΗΚΟ στην Κυβέρνηση, ενώνονται τώρα και οι «Κυπριανικοί». Η εξέλιξη αυτή ήρθε μετά την πρόσφατη τραγωδία στο Μαρί και την παραίτηση του Μάρκου Κυπριανού, ο οποίος θεωρεί ότι ο Μάριος Καρογιάν δεν τον στήριξε, αφήνοντας τον ανεπανόρθωτα εκτεθειμένο.
Επιστολή Παπαδόπουλου προς Κάρογιαν
Επιστολή προς τον πρόεδρο του ΔΗΚΟ Μάριο Κάρογιαν, έστειλε ο Αντιπρόεδρος του Κόμματος Νικόλας Παπαδόπουλος, μεταφέροντας τις δικές του απόψεις γύρω αυτό το θέμα, οι οποίες «ελπίζω να είναι βοηθητικές, σε σχέση με τη διαχείριση μιας ομολογουμένως κρίσιμης και δύσκολης συγκυρίας». Ο κ. Παπαδόπουλος εκφράζει επίσης την ανησυχία ότι εάν το ΔΗΚΟ δεν προχωρήσει άμεσα «σε ξεκάθαρες και προσεκτικές πολιτικές εισηγήσεις», κινδυνεύει να γίνει ο νέος στόχος της λαϊκής κατακραυγής. «Ήδη έχουν ξεκινήσει δειλά - δειλά οι καταγγελίες του είδους ‘’είσαστε συνυπεύθυνοι’’», αναφέρει ο αντιπρόεδρος του κόμματος.
"Αγαπητέ Πρόεδρε,
Έλαχε η μοίρα να συζητάμε αυτές τις μαύρες επετείους για τη πιθανότητα δημιουργίας Κυβέρνησης Έκτακτης Ανάγκης, η οποία θα κληθεί να ανοικοδομήσει και πάλι, την Κυπριακή Δημοκρατία.
Θέλω λοιπόν να μεταφέρω τις δικές μου απόψεις γύρω από αυτό το θέμα, οι οποίες ελπίζω να είναι βοηθητικές, σε σχέση με τη διαχείριση μιας ομολογουμένως κρίσιμης και δύσκολης συγκυρίας.
Το Δημοκρατικό Κόμμα πρέπει να συμπεριφερθεί αύτη τη δύσκολη ώρα για τον τόπο με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Δυστυχώς η τραγωδία στο Μαρί δεν θα μπορούσε να επισυμβεί σε χειρότερη στιγμή. Πέραν από τις ανθρώπινες απώλειες, οι οποίες φυσικά δεν αναπληρώνονται, η καταστροφή στην ενεργειακή υποδομή της Κύπρου και στην Κυπριακή οικονομία ίσως να αποτελέσουν τις «τελευταίες σταγόνες που θα ξεχειλίσουν το ποτήρι». Δυστυχώς οφείλουμε να παραδεχθούμε πως πριν από την έκρηξη αντιμετωπίζαμε τον κίνδυνο ένταξης σε μηχανισμό στήριξης. Μετά την 11.7.11 τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα.
Συμφωνώ με τον Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας ότι αντιμετωπίζουμε μία καταστροφή παρόμοια με αυτήν του 1974. Πρέπει λοιπόν ως λαός και ως πολιτεία να συμπεριφερθούμε όπως συμπεριφερθήκαμε μετά το 1974. Με ενότητα, πατριωτισμό και αποφασιστικότητα. Βρισκόμαστε σε εξαιρετικά δύσκολες συγκυρίες, χρειάζονται συνεπώς εξαιρετικά και γενναία μέτρα για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που έχουμε μπροστά μας.
Σε κομματικό επίπεδο καταγράφεται μια έντονη αντίδραση και απαίτηση για άμεση αποχώρηση του ΔΗΚΟ από αυτή την Κυβέρνηση. Τις τελευταίες ημέρες και σίγουρα μετά την παραίτηση του συναγωνιστή Μάρκου Κυπριανού, η προσοχή της κοινής γνώμης έχει επικεντρωθεί πάνω μας. Το «τι θα κάνει το ΔΗΚΟ» είναι η πιο συχνά υποβαλλόμενη ερώτηση στην πλειοψηφία των ΜΜΕ. Η δική μου ανησυχία είναι ότι αν δεν προχωρήσουμε άμεσα σε ξεκάθαρες και προσεκτικές πολιτικές εισηγήσεις, κινδυνεύουμε να γίνουμε ο νέος στόχος της λαϊκής κατακραυγής. Ήδη έχουν ξεκινήσει δειλά δειλά οι καταγγελίες του είδους «είσαστε συνυπεύθυνοι».
Η πολιτική μας πρόταση
Τα επόμενα βήματα του ΔΗΚΟ πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά καθώς διανύουμε την πιο κρίσιμη και επικίνδυνη περίοδο στην ιστορία μας.
Η εισήγηση για τη δημιουργία μιας Κυβέρνησης ευρείας αποδοχής με βρίσκει σύμφωνο. Όμως πρέπει να τονιστεί πως θα χρειαστούμε τη συνεργασία όλων των πολιτικών δυνάμεων για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας.
Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συνεχίσει η παρούσα Κυβέρνηση με απλή αναπλήρωση των δυο παραιτηθέντων Υπουργών (άμυνας και εξωτερικών) ή με ένα ευρύ ανασχηματισμό. Όλοι οι νυν Υπουργοί της παρούσας Κυβέρνησης είναι συνυπεύθυνοι για την καταστροφή στο Μαρί. Άλλοι σε μεγαλύτερο, άλλοι σε μικρότερο βαθμό. Όλοι πρέπει να παραιτηθούν. Χρειαζόμαστε μια νέα αρχή.
Ούτε και μπορούμε να αποδεχθούμε έναν ευρύτερο ανασχηματισμό σε μια δικομματική Κυβέρνηση ΑΚΕΛ-ΔΗΚΟ με «προσωπικότητες». Πολύ φοβούμαι ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν θα διασώσει το Κόμμα μας αφού θα εδραιωθεί η αντίληψη της «συνυπευθυνότητας» με το ΑΚΕΛ για την τραγωδία στο Μαρί στα μάτια της κοινής γνώμης. Ούτε και μια τέτοια κυβέρνηση θα μπορεί να λειτουργήσει. Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον ΑΚΕΛ-ΔΗΚΟ δεν είναι πλειοψηφία στη Βουλή των Αντιπροσώπων.
Επομένως πρώτος και απαράβατος όρος μιας Κυβέρνησης «Έκτακτης Ανάγκης» θα πρέπει να είναι η πολυκομματική συμμετοχή. Συμμετοχή δηλαδή όλων, ή των περισσοτέρων, πολιτικών δυνάμεων.
Στο ερώτημα κατά πόσο θα ηγείται της Κυβέρνησης «έκτακτης ανάγκης» ο Δημήτρης Χριστόφιας σίγουρα δεν υπάρχει απλή απάντηση. Η τοποθέτηση και εκτίμηση ότι ο τόπος αυτή τη στιγμή δεν αντέχει προεδρικές εκλογές λόγω των πολλών πρακτικών προβλημάτων που θα προκύψουν είναι αντικειμενική. Όμως δεν θα πρέπει να αγνοούμε ότι στη δημοκρατία οι εκλογές είναι λύση και όχι πρόβλημα.
Θα πρέπει όμως παράλληλα να απαιτήσουμε να συμφωνηθεί ένα ξεκάθαρο πλαίσιο λειτουργίας αυτής της Κυβέρνησης «έκτακτης ανάγκης». Σίγουρα μια τέτοια Κυβέρνηση δεν μπορεί να είναι μια Κυβέρνηση υλοποίησης του προεκλογικού προγράμματος του Δημήτρη Χριστόφια το οποίο είναι εκ των πραγμάτων ξεπερασμένο. Θα πρέπει να συμφωνηθεί ένα μίνιμουμ συμφωνημένο πλαίσιο αρχών το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους ακόλουθους άξονες:
(Α) Κυπριακό
(Β) Οικονομία
(Γ) Ενέργεια
(Δ) Προεδρία Ευρωπαϊκής Ένωσης
(Ε) Απόδοση ευθυνών για την τραγωδία στο Μαρί
Η πρόταση του ΔΗΚΟ θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και αδιαπραγμάτευτη. Είμαι στη διάθεση σου να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες που θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε αυτά τα κεφάλαια, θέλω όμως επί του παρόντος να καταγράψω κάποιες σκέψεις.
.Α. Κυπριακό
Ενόψει της τελευταίας ανακοίνωσης του ΓΓ του ΟΗΕ στη Γενεύη, τα ακόλουθα συμφωνημένα σημεία θα πρέπει να αποτελούν προϋπόθεση συμμετοχής μας σε ένα νέο Κυβερνητικό σχήμα και θα πρέπει να συμφωνηθούν και να μας σταλούν γραπτώς από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ΠΡΙΝ από την απόφαση μας να συμμετέχουμε με οποιοδήποτε τρόπο σε μια Κυβέρνηση «Έκτακτης Ανάγκης».
1. Ο Πρόεδρος τις Δημοκρατίας θα αποσύρει άμεσα τις απαράδεκτες προτάσεις του στο περιουσιακό, σε ότι αφορά την εκ περιτροπής προεδρία, τη σταθμισμένη ψήφο και τους εποίκους.
2. Επίσης ο Πρόεδρος θα δεσμευτεί ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις οποιωνδήποτε «διεθνών συμβάσεων» του Ψευδοκράτους.
3. Θα ζητήσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας διευκρίνιση από τα Ηνωμένα Έθνη, η οποία θα πρέπει να μας κοινοποιηθεί γραπτώς, ότι η αναφορά σε «…enhanced united nations involvement…», δεν συνιστά επιδιαιτησία των ΗΕ, ή, δικαίωμα υποβολής «γεφυρωτικών προτάσεων».
4. Θα ετοιμαστεί άμεσα ένας νέος κατάλογος συγκλίσεων και αποκλίσεων σε «αναβάθμιση» του παλαιότερου καταλόγου (ο οποίος μας είχε δοθεί πριν από 2 χρόνια!) και θα κοινοποιηθεί άμεσα σε όλες τις πολιτικές δυνάμεις.
5. Ο Πρόεδρος θα δεσμευτεί ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε νέα τριμερή συνάντηση τον Οκτώβριο εκτός εάν υπάρξει ικανοποιητική πρόοδος. Το τι αποτελεί «ικανοποιητική πρόοδο» θα το αποφασίσει το Εθνικό Συμβούλιο και όχι ο κ. Downer, ή, ο ΓΓ του ΟΗΕ.
Συγκεκριμένα, πρέπει να συμφωνηθεί ότι «πρόοδος» σημαίνει
ικανοποιητική πρόοδος τουλάχιστον στα ακόλουθα κεφάλαια:
(α) εδαφικό (με χάρτες)
(β) έποικοι και απογραφή των εποίκων (και όχι των τ/κ)
(γ) ασφάλεια
(δ) προσφυγικό/περιουσιακό
6. Ο Πρόεδρος θα δεσμευτεί ότι θα τερματιστεί η διαπραγμάτευση του κεφαλαίου της «διακυβέρνησης» μέχρις ότου συζητηθούν σε ικανοποιητικό βαθμό και τα υπόλοιπα κεφάλαια. Το Εθνικό Συμβούλιο θα κρίνει αν αυτά τα κεφάλαια έχουν συζητηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό και όχι ο κ. Downer. Ο Πρόεδρος θα δεσμευτεί ότι δεν θα την επαναρχίσει τη διαπραγμάτευση του κεφαλαίου της «διακυβέρνησης», παρά μόνο με την ομόφωνο γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου.
7. Θα συγκληθεί ειδική υποεπιτροπή του Εθνικού Συμβουλίου η οποία θα καθορίσει ένα νέο πλαίσιο επίλυσης του προσφυγικού/περιουσιακού.
8. Θα συγκληθεί ειδική υποεπιτροπή του Εθνικού Συμβουλίου η οποία θα καθορίσει ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας/διακυβέρνησης του Κράτους.
9. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα κοινοποιήσει γραπτώς στα Ηνωμένα Έθνη τη νέα θέση της πλευράς μας ότι, ΔΕΝ πρόκειται να μεταβεί σε οποιαδήποτε διεθνή διάσκεψη, παρά μόνο αν συμφωνήσει εκ των προτέρων σε κάτι τέτοιο η ε/κ πλευρά. ¨Όταν αναφερόμαστε σε «ε/κ πλευρά» εννοούμε ότι θα πρέπει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να έχει τη συγκατάθεση όλων των πολιτικών δυνάμεων για να προχωρήσει σε μία διεθνή διάσκεψη.
.Β. Οικονομία
Το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης πρέπει ν’αλλάξει. Θα πρέπει να διοριστεί ένας νέος Υπουργός Οικονομικών ο οποίος θα έχει επίγνωση της πραγματικής κατάστασης της Κυπριακής οικονομίας και ο οποίος θα έχει τις γνώσεις και τις απαραίτητες διασυνδέσεις στο διεθνή χώρο για να εισηγηθεί και να προωθήσει τα απαραίτητα επείγοντα οικονομικά μέτρα οικονομικής εξυγίανσης που χρειάζονται για ν’αποφύγουμε τον μηχανισμό στήριξης.
Ο νέος υπουργός θα διορίσει ένα οικονομικό επιτελείο με εκπροσώπους όλων των Κομμάτων οι οποίοι θα ενημερώνονται για τα έκτακτα μέτρα που θα προωθηθούν επί καθημερινής βάσεως. Ένα πρόσωπο που κατά τη δική μου άποψη θα μπορούσε στη παρούσα φάση να αναλάβει ένα τέτοιο ρόλο είναι ο τέως Υπουργός Οικονομικών κ. Μιχάλης Σαρρής.
.Γ. Ενέργεια
Θα πρέπει να συγκληθεί τάχιστα ειδική επιτροπή του Εθνικού Συμβουλίου η οποία θα εξετάσει τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την καταστροφή στο Βασιλικό. Μεταξύ των θεμάτων που θα πρέπει να αποφασιστούν άμεσα είναι και τα ακόλουθα:
(α) τερματισμός της «συμφωνίας» παροχής ρεύματος από τα κατεχόμενα
(β) να εξεταστεί σοβαρά και το ενδεχόμενο κατασκευής ενός νέου τερματικού ή ανοικοδόμησης του σταθμού του Βασιλικού με τη μέθοδο του BOT.
(γ) να ελευθεροποιηθεί η αγορά του φυσικού αερίου και να καταργηθεί η ΔΕΦΑ ή νε περιοριστεί σε εποπτικό ρυθμιστικό ρόλο.
.Δ. Προεδρία Ευρωπαϊκής Ένωσης
Θα πρέπει να διοριστεί επικεφαλής της Γραμματείας μέχρι το τέλος του Ιουλίου. Ο νέος επικεφαλής θα ενημερώνει και θα διαβουλεύεται ανά 15μερο με ειδική υποεπιτροπή του Εθνικού Συμβουλίου.
.Ε. Απόδοση ευθυνών για την καταστροφή στο Μαρί
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αγνόησε τις επιφυλάξεις των πολιτικών δυνάμεων σε σχέση με την ερευνητική επιτροπή για το Μαρί. Θα πρέπει λοιπόν ο Πρόεδρος να συμφωνήσει στο διορισμό μιας τριμελούς ερευνητικής επιτροπής η οποία θα απαρτίζεται και από πρώην Δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να αναλάβει δημόσια τις πολιτικές ευθύνες αυτής της τραγωδίας. Δεν είναι αρκετό να δηλώνει ο Πρόεδρος ότι «οι ευθύνες θα αναληφθούν» με το πέρας της έρευνας. Οι πολιτικές ευθύνες αναλαμβάνονται, δεν αποδίδονται.
Κατάληξη
Όλοι οι πιο πάνω όροι θα πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτοι και «κόκκινες γραμμές» για το Δημοκρατικό Κόμμα.
Εάν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν αποδεχθεί έστω και μία από τις πιο πάνω εισηγήσεις μας, τότε δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την αποχώρηση του ΔΗΚΟ από την Κυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια και την απαίτηση μας για παραίτηση του και διεξαγωγή προεδρικών εκλογών".
Εναντίον και ο Ν. Νέστορος
Πριν την αναγγελία των πέντε σημείων, τα οποία έθεσε ως προϋπόθεση για παραμονή στην Κυβέρνηση ο Μάριος Κάρογιαν, αρκετά ΔΗΚΟϊκά στελέχη είχαν τοποθετηθεί υπέρ της αποχώρησης από την Κυβέρνηση και ανέμεναν τη σκληρή στάση από πλευράς της ηγεσίας του κόμματος, η οποία θα οδηγούσε σε ηρωική έξοδο.
Η τοποθέτηση του Μάριου Κάρογιαν που άφηνε ανοιχτό το παράθυρο της παραμονής, προκάλεσε αντιδράσεις ακόμη και ανάμεσα σε στελέχη του κόμματος όπως ο Νέστορας Νέστορος, ο οποίος στο παρελθόν είχε υποστηρίξει ανοιχτά τον Πρόεδρο του ΔΗΚΟ ακόμη και στις πιο δύσκολες περιόδους, αν και ποτέ δεν χρεωνόταν στην πτέρυγα Κάρογιαν αλλά περισσότερο στην παράταξη των «Κυπριανικών», γεγονός που έχει επίσης τη δική του σημασία.
Το Sigmalive επικοινώνησε με τον κ. Νέστορος, ο οποίος μας ανέφερε ότι σε επικοινωνία που είχε με τον κ. Καρογιάν, πριν από την ανακοίνωση των πέντε σημείων, του είχε επισημάνει ότι εφόσον κανένα κόμμα δεν θα δεχθεί να συμμετάσχει σε τέτοιου είδους κυβέρνηση και επομένως ο ανασχηματισμός θα περιοριστεί εκ νέου σε Κυβέρνηση δικομματισμού, τότε αυτό που απομένει είναι η αποχώρηση του ΔΗΚΟ από την κυβέρνηση. «Αν υπάρξει τρίτο κόμμα συν προσωπικότητες με βρίσκει σύμφωνο, αλλιώς εκ προϊμίου διαφωνώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νέστορος.
«Δεν μπορώ να πείσω την κοινωνία με αυτή την πρόταση, οπότε τέλος για μένα», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι ο Πρόεδρος Χριστόφιας θα έπρεπε αμέσως μετά την τραγωδία στο Μαρί, θα έπρεπε να είχε δράσει αποφασιστικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις από πλευράς του μέλους του Εκτελεστικού Γραφείου, Χριστιάνας Ερωτοκρίτου. Σε επικοινωνία που είχαμε μαζί της, μας ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι από την στιγμή που εκείνοι που παραμένουν στην Κυβέρνηση είναι το ΔΗΚΟ και το ΑΚΕΛ, τότε δεν μιλάμε σε καμιά περίπτωση για κυβέρνηση ευρείας αποδοχής αλλά για απλή αλλαγή προσώπων στα υπουργεία. Επομένως, υπογράμμισε ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει το ΔΗΚΟ, δεν είναι άλλος από αυτόν της αποχώρησης από την κυβέρνηση.
Επιλεκτική ενημέρωση μελών του εκτελεστικού
Την ίδια στιγμή, την ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα στους κόλπους του ΔΗΚΟ έρχεται να οξύνει το γεγονός ότι τα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου του κόμματος ενημερώνονται επιλεκτικά. Αυτό μας αποκάλυψε εμμέσως η κ. Ερωτοκρίτου. Όπως μας είπε, παρόλο που είναι εκλεγμένο μέλος του εκτελεστικού, εντούτοις κανείς δεν την ενημέρωσε για τις αποφάσεις μετά την τραγωδία στο Μαρί, «Μάλιστα», τόνισε η κ. Ερωτοκρίτου, «εξεπλάγην γιατί άκουσα ότι κάποιες προτάσεις τυγχάνουν της υποστήριξης της συντριπτικής πλειοψηφίας των μελών του εκτελεστικού γραφείου και εγώ σαν εκλεγμένο μέλος ουδέποτε ενημερώθηκα,, όχι για να ζητηθεί η άποψη μου, ούτε καν να με ενημερώσουν».
Τα πέντε σημεία του ΔΗΚΟ
Ακολουθούν τα πέντε βήματα που είχε εισηγηθεί την προηγούμενη εβδομάδα ο Μάριος Καρογιάν, «για ένα νέο ξεκίνημα μετά την τραγωδία».
Το πρώτο βήμα αφορά στην επιτάχυνση και τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της αντικειμενικότητας των ερευνών για τον καταλογισμό των ποινικών ευθυνών και την τιμωρία των υπευθύνων της τραγωδίας.
Δεύτερο βήμα, ο σχηματισμός μιας κυβέρνησης ευρείας αποδοχής και αν είναι δυνατό υπερκομματικού χαρακτήρα, κύριο χαρακτηριστικό της οποίας θα είναι η αξιοποίηση προσωπικοτήτων με αυξημένο ειδικό βάρος, εμπειρία, ικανότητα και ετοιμότητα διαχείρισης των κρίσιμων περιστάσεων σε όλους τους τομείς κυβερνητικής ευθύνης. «Θα ήταν ευχής έργο αν γινόταν κατορθωτό αυτές τις τόσο κρίσιμες ώρες να σχηματιστεί κυβέρνηση εθνικής ενότητας και παλλαϊκής αποδοχής και στήριξης».
Το τρίτο βήμα είναι υιοθέτηση ενός νέου έκτακτου προγράμματος για τη διακυβέρνηση, με κύριο στόχο την εφαρμογή ενός νέου ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης άμεσης εφαρμογής για:
-Την αναδιοργάνωση του κράτους ώστε να μετασχηματιστεί σε ευέλικτο και παραγωγικό εργαλείο εξυπηρέτησης του πολίτη, αντιμετώπισης των αναγκών του, εγγύησης της ασφάλειας του και απελευθέρωσης των δημιουργικών του δυνάμεων, αναδιοργάνωση που θα εδράζεται στην αξιοκρατία, την παραγωγικότητα, την εξοικονόμηση δαπανών και την απαλλαγή της δημόσιας διοίκησης από τις πελατειακές σχέσεις, τη διαφθορά και τη διαπλοκή,
-Τον επανασχεδιασμό της στρατηγικής και την επανεξέταση των χειρισμών για τη λύση του κυπριακού στη βάση του κοινού ανακοινωθέντος του Εθνικού Συμβουλίου του Σεπτεμβρίου 2009 και της λαϊκής εντολής της 24ης Απριλίου του 2004,
-Την αποτροπή των κινδύνων κατάρρευσης της οικονομίας, μέσα από την εφαρμογή συμπληρωματικού πακέτου μέτρων για την αντιμετώπιση των νέων δυσμενών συνθηκών που δημιουργήθηκαν από τις συνέπειες της καταστροφής στη ναυτική βάση, μέσα στις συντομότερες προθεσμίες και σε κάθε περίπτωση πριν από την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2012,
-Τη δρομολόγηση μιας ενεργειακής πολιτικής που θα συνδυάζει την ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας με την αξιοποίηση του νέου φυσικού πλούτου και την ασφάλεια της χώρας,
-Την αποτελεσματική οργάνωση και προετοιμασία της Προεδρίας της Ε.Ε. από την Κυπριακή Δημοκρατία,
-Τη χάραξη μιας νέας αναπτυξιακής στρατηγικής που θα μεγιστοποιεί τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και θα εξασφαλίζει την γρήγορη ανάκαμψη της οικονομίας μας, μέσα από την αύξηση της αξιοπιστίας της, της ανταγωνιστικότητας της και της βιωσιμότητας της.
Τέταρτο βήμα, η πλαισίωση της κυβέρνησης με ειδικές επιτροπές και ομάδες εργασίας τεχνοκρατικής σύνθεσης, που θα συνδράμουν στην προετοιμασία και επεξεργασία στρατηγικών αποφάσεων για την οικονομία και το σχεδιασμό των μεταρρυθμίσεων πού πρέπει να γίνουν στο κράτος και στο σύστημα διοίκησης ώστε να αποκτήσει την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα και ευελιξία. Αποστολή των συμβουλευτικών αυτών οργάνων θα είναι ταυτόχρονα η υποβοήθηση των αρμόδιων κυβερνητικών φορέων στο έργο τους και ο δημόσιος έλεγχος της πιστής υλοποίησης του.
Το πέμπτο βήμα είναι η καθιέρωση τακτικών συμβουλίων των Πολιτικών Αρχηγών, που θα συνεδριάζουν συνεπικουρούμενοι από τα επιτελεία τους ώστε να διασφαλίζεται η απαιτούμενη πολιτική συναίνεση, η εθνική ενότητα και η συλλογική ετοιμότητα μπροστά στην ενδεχόμενη ανάγκη να αποφασίζονται και να εφαρμόζονται διορθώσεις και προσαρμογές που θα επιβάλλονται από τις εξελίξεις.
http://www.sigmalive.com/news/politics/404439
skip to main |
skip to sidebar
ΠΑΡΑΠΟΝΑ
Labels
- 2011 (4)
- Αθλήματα (4)
- Αινίγματα (3)
- Αμερικάνοι (1)
- Γλωσσοδέτες (3)
- Δίαιτα (4)
- Διεθνές (3)
- Ελληνικά (36)
- Εξοπλισμοί (2)
- ΗΠΑ (2)
- Θράκη (2)
- Θρησκεία (6)
- Ισλάμ (1)
- Ισραήλ (14)
- Κουρδιστάν (1)
- Κύπρος (48)
- Μετανάστες (6)
- Νεοκλής Σαρρής (3)
- Νιμπίρου (1)
- Οικονομία (9)
- Παράπονα (2)
- Περιβάλλον (1)
- Πολιτική (13)
- Προφητείες (2)
- Συνταγές (4)
- Τεχνολογία (18)
- Τουρκία (25)
- TV (2)
Stats
Από το Blogger.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου